Απορρίπτουν αλλά δεν πείθουν
Παρά το μήνυμα διάψευσης σχετικά με περαιτέρω απολύσεις στο δημόσιο και στο μόνιμο προσωπικό στις ΔΕΚΟ που έστειλε ο υπουργός Υποδομών Δημήτρης Ρέππας μέσω ραδιοφωνικών σταθμών το απόγευμα της Τετάρτης, από την πλευρά του ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη Μανώλης Όθωνας
κατέστησε σαφή τη θέση του για επανεξέταση των απολύσεων στο δημόσιο τομέα, ενώ την εν λόγω άποψη συμμερίστηκε και ο βουλευτής της ΝΔ Κυριάκος Μητσοτάκης.
Μιλώντας στο "ΒΗΜΑ 99,5 FM", ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη δήλωσε ότι δεν μπορεί να έχουμε θέματα ταμπού. "Όπου δεν χρειάζονται και είναι υπεράριθμοι ή παρασιτούν ή είναι αργομισθίες, εγώ προσωπικά δεν θα είχα κανένα ενδοιασμό να προβώ σε απολύσεις. Αλλά νομίζω ότι ο ευρύτερος δημόσιος τομέας έχει περιθώριο εξορθολογισμού του προσωπικού του, εξυγίανσης και ανακατανομής του".
Και συνέχισε: "Πρέπει να εξαντληθεί κάθε περιθώριο ορθολογικής επανακατανομής του προσωπικού εντός του ευρύτερου δημόσιου τομέα. Σε όλους τους τομείς ισχύει η ίδια κατάσταση. Νομίζω ότι υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις προσωπικού σε κάποιες αντιδημοφιλείς, μέχρι σήμερα, υπηρεσίες, και υπερσυγκέντρωση".
Ο κ. Όθωνας δεν παρέλειψε μάλιστα να αναφερθεί στο γεγονός ότι όπου υπάρχει λήξη σύμβασης, ο κάθε εργαζόμενος πρέπει να απομακρύνεται, είτε είναι με σύμβαση stage, είτε όχι, αναφέροντας χαρακτηριστικά "όλες οι συμβάσεις θα πρέπει να επανεξεταστούν. Αυτό δεν αφορά μόνο τους stagers, αφορά το σύνολο των συμβάσεων στο δημόσιο και στους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης".
Από την πλευρά του, ο κ. Μητσοτάκης μιλώντας στον ΣΚΑΙ δήλωσε ότι δεν είναι δυνατόν το βάρος των απολύσεων να το πληρώνει μόνο ο ιδιωτικός τομέας.
Ο ίδιος δήλωσε ότι "εάν ολοκληρωθούν οι μετατάξεις και περισσεύουν εργαζόμενοι, τότε θα πρέπει να εξετασθεί και το ενδεχόμενο απολύσεων στο Δημόσιο", ανοίγοντας την πόρτα εξόδου για όσους η σύμβαση έχει λήξει. Αναφερόμενος στο μνημόνιο, ο κ. Μητσοτάκης ανέφερε πως "όλοι θέλουμε να βγούμε από αυτό, αλλά πρέπει να βρούμε τις πολιτικές εκείνες που θα μας βγάλουν".
